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Casa da Lagoa

지형을 변형시키지 않고 주위 환경과 자연스레 어우러진 주택 설계

1979년에 설립된 brasil arquitetura는 상파울루 건축대학(USP)에서 건축학, 도시공학을 전공한 Francisco Fanucci와 Marcelo Ferraz, 두 사람이 이끄는 브라질의 건축사무소다. 주거공간, 상점, 레스토랑, 산업 및 공공 건축 등 다양한 프로젝트를 수행한 이들의 디자인은 오래된 건축물을 복원하는 데 큰 영향력을 미치고 있다. brasil arquitetura는 국가와 여러 지역의 문화를 나타낼 수 있는 건축물에 관심을 갖고 주의를 기울이고 있으며, 지역 문화의 현재를 관찰하여 공간에 담아내고, 이 공간이 미래로 이어질 수 있는 디자인을 추구한다. 독일 베를린의 ‘The hellersdorf’, 브라질 살바도르의 ‘Rondin Bahia 박물관’, 상파울루의 ‘praça das artes’ 등 다양한 파트너들과 협업하며 프로젝트를 만들어 나가고 있다. 브라질 lagoa da conceição 지역 가파른 비탈길의 작은 모퉁이를 돌면 흰색 외벽에 3층으로 이루어진 거리에서 가장 오래된 건물, Cas da Lagoa를 마주하게 된다. brasil arquitetura는 석호(潟湖: 사주의 발달로 해안의 만이 바다로부터 떨어져 생긴 호수)의 풍경을 이웃삼아 주변 풍광을 해치지 않고 자연스레 녹아들 수 있는 작은 건축물, 집과 스튜디오가 혼합된 Casa da Lagoa를 설계했다. 주택은 지형을 변형시키지 않고 옹벽 사이에 끼워진 형태로 자리잡고 있다. 1층은 안마당을 통해 내부 공간을 구분지었으며, 산책로로 연결된 2층 공간에는 볼륨감이 느껴지도록 요철을 사용했다. Casa da Lagoa는 모든 지형을 따라 슬래브(slab : 철근 콘크리트의 바닥판)를 깔았으며, 지지벽의 콘크리트는 노출시켰다. 돌바닥, 나무틀 등을 사용함으로써 자연 환경과 어우러지는 내부 인테리어를 완성했다. 또한, 멀리 보이는 산과 석호의 풍경을 마음껏 감상할 수 있도록 실내 전체 프레임에 유리창을 연속으로 사용하였다. brasil arquitetura는 Casa da Lagoa의 작은 디테일까지도 세심한 신경을 기울였다. 그 중 하나는 거실, 침실 등 집안 곳곳에서 보이는 블라인드 나무 패널의 색상으로, 브라질 해안을 상징하는 푸른색과 붉은색을 눈에 띄게 배치하여 포인트적인 요소를 가미했다. 이 컬러는 브라질 해안가 여기저기 정박된 보트나, 산타 카타리나 섬 등 사이트 주변 지역에서 흔히 볼 수 있다. In a small corner lot made of three levels in a steep slope, in front of the white house – oldest remnant of the “lagoa da conceição” region -, we designed a small construction, mixture of house and studio, that seeks dialogue with the “noble neighbour” and the lagoon’s landscape in the background. The house sits, as if fitted between the stone retaining walls, on the existing levels, without changing the terrain. On the contrary, the design takes advantage of the unevenness for the implantation of two two-story volumes, separated from each other by an internal courtyard and connected by a walkway. As basic materials we used the exposed concrete on the slabs and the support wall along all the terrain, whitewashed walls, white goiás stone flooring and wooden frames. The use of glass continuously and in sequence in all frames, from the front street to the back of the lot, creates an intentional transparency, seeking the green landscape of the mountains and the blue of the lagoon in distance. Small details have great importance in this design. One of which is worth mentioning is the painting of three blind wooden panels on the frames of the living room and of one of the bedrooms in the back. Their colours are the same shades of red and blue used in the small boats typical in all Brazilian coast and a striking presence on the island of Santa Catarina.

MASON

BEACHFRONTLUXURY POOL VILLA IN PATTAYA THAILAND - A Luxurious Sanctuary that Blends Contemporary Style with Cultural Sophistication. MASON(메이슨)은 올해 초, 태국의 Pattaya에 세워진 5성급 모던 럭셔리 풀빌라다. 극도로 현대적이면서도 해안가의 자연환경과 조화를 이루고 있어 일상의 소음으로부터 잠시나마 탈출하려는 이들, 로맨틱한 여행을 꿈꾸는 커플들에게 최적의 장소다. 태국에서 가장 유명한 건축가 Vasu Virajsilp의 손에서 탄생한 MASON은 파타야 해변을 마주 보는 모던한 계단식 건물들이 화강암 언덕과 백사장, 푸른 바다와 어우러지도록 건축됐다. MASON이라는 이름은 ‘석공’을 의미하는 영어 단어로, 그들만의 유서깊은 방식으로 화강암을 조각하는 석공들의 커뮤니티, Angsila에서 모티브를 얻었다. 그 이름처럼 MASON의 곳곳에는 전통적인 화강암 세공 장식을 볼 수 있다. 전체 건물 또한 여러 개의 거대한 화강암을 닮은 매스가 입체적인 구조를 이루고 있으며, 덕분에 어느 객실에서도 막힘 없는 타이 만(Thai bay)의 오션뷰를 즐길 수 있다. MASON의 메인 동, Club House에 위치한 Sky pool은 리조트 전체에서도 가장 상징적인 공간이다. 높고 푸른 하늘과 파노라마처럼 펼쳐지는 해안가, 그 위에 걸리는 저녁노을을 바라볼 수 있는 인피니티 풀이다. 인접한 Krok-A-Café Espresso Bar에서는 인피니티 풀에서의 로맨틱한 휴식 시간에 곁들일 커피 등의 음료를 제공한다. Beachside Bar의 아름다운 테라스, 파티오에서는 햇살 가득한 리클라이너에 기대 해변에 부딪히는 부드러운 파도 소리를 듣기 좋다. For a relaxing experience, treat yourself to a spa day at MASON Spa, where eastern and western massage techniques have been combined to create the best treatments. Spa services available include a wide selection of body and face treatments using natural products including body scrubs and signature massages. Our MASON Signature Stone Massage, named “MASON ZILA massage”, features special stones with unique qualities only found in the Angsila community. MASON은 투숙객들이 Pattaya에서 머무는 동안 완벽한 휴식과 재충전의 에너지를 얻을 수 있도록 특별한 SPA & Fitness 서비스를 갖추고 있다. 특히, 동양과 서양의 마사지 기술이 접목된 MASON Spa는 천연 오일과 스크럽 등 자연에서 나는 재료를 통해 신체 부위 별로 알맞은 프로그램을 제공하고 있으며, Angsila 커뮤니티에서만 전수되는 돌 마사지, MASON ZILA massage가 가장 인기 있다. ZILA Street Bistro & Bar는 캐주얼하고 시크한 컨셉의 레스토랑이다. 풍부한 해산물 요리와 태국 로컬 메뉴를 올데이 다이닝 옵션으로 즐길 수 있다. The resort sits right in between Pattaya’s cosmopolitan skyline to the right, and Pattaya’ s local fishermen village to the left. Pool villas atop a rock hill offer panoramic ocean views, romantic sunsets, and private sundecks for an ultimate honeymoon experience. MASON, Pattaya’s ultra-modern luxury pool villas were born from the owner’s passion for design and vision of creating a unique experience for honeymooners and romantic couples to enjoy a private and comfortable stay. Designed by award-winning architect, Vasu Virajsilp, the hotel’s architecture is inspired by its beautiful location in Na Jomtien beach, Pattaya, a two hour drive from Bangkok. Duplex Grand Pool Villa Duplex Pool Villas are a perfect choice for couples who prefer a spacious living area that comes with an impressive ocean view. The one-bedroom, twostory ultra modern luxury villas include a large living room on the bottom floor, and one bedroom on the top floor. Enjoy extra luxury and comfort while unwinding in the private pool and jacuzzi or relax on the sundeck terrace which comes with sun loungers for two. The stylish living room also offers a cozy space to relax, read a book, or spend quality time with your special someone. The sea-facing bedroom comes with an en-suite bathroom with an oversized bath-tub and walk-in closet. Enjoy access to the private pool directly from the bathroom for additional privacy. Duplex Pool Villas are a short 5-minute walk from the hotel’s private beach entrance area. DUPLEX GRAND POOL VILLA는 아름다운 오션 뷰와 더불어 넓은 생활 공간이 필요한 커플들에게 최적의 타입이다. 2층 규모의 럭셔리한 빌라는 아래층에 리빙 룸이, 위층에 침실이 갖춰져 있다. 프라이빗 풀과 자쿠지, 선 데크에서 휴식을 취하거나 쾌적하고 개방감이 느껴지는 리빙룸에서 아늑한 시간을 보낼 수 있다. 5분 정도 거리에 MASON만의 해변 산책로 입구가 마련되어 있다. Beachfront Grand Pool Villa Ultra-modern luxury villas are stylishly elevated on a rock hill, overlooking a panoramic sea view. These one-bedroom pool villas are perfect for a privatebeachfront retreat, an ultimate romantic getaway or surprise proposal trip. These front-row villas offer a first-class view of the stunning ocean backdrop. Relax in extra luxury and privacy, take a dip in the saltwater private pool and Jacuzzi, or catch some sun on the spacious sun deck. The sea-facing bedroom comes with a spacious en-suite bathroom that features an oversized bath-tub and walk-in closet. For additional privacy, guests can enjoy access to the private pool directly from the bathroom. Steps away from the sand, guests can conveniently access the beach through the hotel’s private beach entrance. MASON에는 총 35개의 객실이 있으며, 모든 객실에는 각각 오션뷰와 선 데크, 프라이빗 풀이 갖춰져 있다. 가장 앞 열에 자리한 BEACHFRONT GRAND POOL VILLA는 아름답고 운치 있는 최고급 오션뷰를 자랑하는 타입이다. 프라이빗 풀 외에도 자쿠지가 갖추어져 있으며, 호젓한 산책로를 따라 해변으로 접근하기도 쉽다. 50평형대의 규모로 해안가를 마주하는 휴양지에서 프라이빗한 휴식을 바라는 이들에게 최적이다. Garden Pool Villa An ultra-modern glass design, set within the resort’s tropical lush garden, Garden Pool Villas are perfect for nature lovers. Take a dip in the private saltwater pool, relax in the Jacuzzi or stylishly sunbathe on the spacious sundeck terrace. The large bedroom comes with an en-suite bathroom with an oversized bath-tub and walk-in closet. Enjoy access to the private pool directly from the bathroom for additional privacy. Garden Pool Villas are a short walk to the hotel’s private beach entrance. GARDEN POOL VILLA는 자연을 사랑하는 커플들에게 안성맞춤인 빌라 타입이다. 가장 컴팩트한 크기의 이 객실에도 해수 풀과 자쿠지, 선배드가 마련되어 있다. 욕실과 프라이빗 풀이 연결되어 있고, 해변 산책로와 가장 가깝기 때문에 바닷가와 접근성이 좋다. Double Garden Pool Villa Two-bedroom, single story luxury villas are stylishly decorated for a comfortable stay for up to four people. Perfect for a larger group, the Double Grand Pool Villa includes 2 master bedrooms, 2 large bathrooms, and 1 spacious living room. Each bedroom is furnished with one King-sized bed. Specially designed to showcase the stunning ocean view throughout the entire villa, enjoy the most instagrammable moment with a panoramic backdrop of the blue sea for the entire length of the 8 meter private pool and jacuzzi. Relax on the spacious sundeck terrace and sunbathe on the stylish sunloungers. The large bedroom comes with an en-suite bathroom with an oversized bath-tub and walk-in closet. Enjoy access to the private pool directly from the bathroom for additional privacy. Only three Grand Pool Villas are available throughout the entire resort. The villas are a short 5-minute walk from the hotel’s private beach entrance. DOUBLE GRAND POOL VILLA는 단층 구조의 빌라 타입으로, 4인 규모의 투숙객들이 머무는 동안 최고로 편안한 휴식을 취할 수 있도록 꾸며졌다. 2개의 마스터 베드룸에는 각각 충분한 넓이의 욕조와 화장실이 갖춰져 있으며, 두 커플이 공동으로 사용할 수 있는 쾌적한 리빙 룸 역시 마련했다. 프라이빗 풀과 자쿠지는 8미터의 넉넉한 규모로 구성했다. Beachside Seaview Pool Villa Beachside Seaview Pool Villas offer a stunning ocean view. Located in the front zone of the resort, the villa is a few minutes away from the hotel’s private beach entrance. With a spacious bedroom and living areas, Beachside Seaview Pool Villas are perfect for couples looking for additional privacy and an ultimate romantic getaway. 숨막히는 오션 뷰를 제공하는 BEACHSIDE SEAVIEW POOL VILLA는 바다를 향하는 MASON의 앞 열에 자리한다. 널찍한 침실과 리빙룸이 갖춰진 이곳은 은밀하고 로맨틱한 시간을 바라는 이들이 즐겨찾는 타입의 객실이다. MASON is located near Angsila, a unique community of local rock carvers and legendary artisans. In fact “MASON”, the name of the resort, derives from stonemason, a person who cuts and carves stone. Within the heart of the art inspired community, we too have thoughtfully crafted a space for our visitors as we continue to celebrate the area through inspirational design and our involvement in the local community.

F RESIDENCE

F Residence는 건축주의 업무공간과 주거공간이 통합된 협소주택이다. 사이트는 일본에서 벚꽃을 보기 좋은 100군데 명소 중 한 곳으로, 도로를 마주하는 방향으로 큰 창을 내고 건물의 외관은 주변의 주택가, 자연환경과 어우러지도록 석벽과 노출콘크리트로 마감했다. 일본만의 미학, 자연적인 물성과 단순함에서 오는 아름다움을 추구하고자 F Residence의 내부 공간은 간결하고 여백의 미가 느껴지는 디자인을 강조했다. 주택의 내 외부는 경계가 모호하도록 구성해 각 공간의 연결성과 생활의 깊이감을 향상했으며, 이로 인해 머무르는 동안 정적인 여운이 남도록 모색했다. 바닥을 타일로 구성했지만, 신발을 신지 않고 생활하는 공간인 1층의 doma는 천장을 터서 천고를 높였다. 넓은 유리 너머로 건축주의 가족들만 사용할 수 있는 정원을 구성했는데, 이 작은 정원에서는 계절에 따라 변하는 식물의 모습과 운치 있는 물소리가 시간의 흐름을 느끼게 한다. F Residence는 위층으로 올라가면서 천창, 전면창으로 인해 주택을 둘러싼 자연환경, 외부와의 개방감이 고조된다. 건축가는 F Residence가 주거공간과 업무공간의 기능은 충실히 수행하면서도 자연에서 비롯된 지혜와 영감을 담은 공간, 나직이 스스로를 돌아볼 수 있는 협소주택이 되기를 바랐다.

Casa 11

CoDA Arquitetos 팀이 이번 CASA 11 프로젝트를 시작하면서 궁극적으로 완성하고자 했던 모습은 ‘콘크리트 베이스 위에 떠 있는 흰 박스’였다. 이를 토대로 주택의 외관은 위층으로 올라갈수록 밝은 컬러로 강조되며 안정감을 주도록 했다. 주택은 서쪽으로 도로를 마주하고 있는 데다가 바로 옆집과의 거리도 생각보다 가까워 프라이버시의 보호를 최대한 고려했다. 불편한 시선을 가로막기 위해 1층은 포치(Porch) 형식으로 벽체 일부를 후퇴시켜 깊이감을 주었고, 화이트 패널로 입체감을 부여한 2층 벽면에는 폭이 좁고 긴 창을 냈다. 주택 내부로 들어서면 도로에서 주택의 외부를 바라볼 때와는 정반대되는 스타일로 실내를 설계했다. 부피를 많이 차지하는 구조물인 계단은 최대한 볼륨감을 덜어 시각적으로 가볍게 보이는 방식을 택했고, 거실, 다이닝, 테라스 등 1층의 모든 공간은 연결성, 통합을 키워드로 슬라이딩 도어를 통해 여닫을 수 있도록 했다. 천장은 그리드 형태의 콘크리트로 마감해 입체적이면서도 여유로운 분위기로 연출했으며, 그 위에 레일 조명을 달아 가변이 가능하도록 구성했다. 디자이너는 언제든지 화창하고 온화한 기후를 누릴 수 있다는 사이트의 장점을 극대화하고자 했다. 슬라이딩 도어를 통해 전면 개방되는 안뜰은 타일을 깔고 풀장을 설치했고, 울타리를 따라 녹지를 구성했다. 이를 통해 Paranoá 호수에서 불어오는 시원한 바람이 안뜰을 지나 리빙 룸과 다이닝, 주방까지 집안 곳곳으로 통하도록 했다. 건축주 부부는 Brasilia의 주거 밀집 지역 한가운데에서도 호젓하게 휴식을 취할 수 있는 주택을 바랐고, CoDA Arquitetos는 이를 위해 쾌적한 주거 환경과 사생활을 보호해줄 수 있는 여러 가지 아이디어를 제안해 CASA 11을 완성했다. A white box floating on concrete base. This sentence summarizes the proposed volumetric composition for the Lago Norte house project. The central idea of the project is to highlight the upper part of the lower part of the residence, like two independent universes. The ground floor, with a more open and integrated character, has a little delimitation between the rooms, only demarcated by differences in height, from the central hall of the room, up to the contiguous rooms, kitchen, barbecue, balcony. The upper floor is configured "as an apartment inside the house", in the couple's own words. A space developed for rest where privacy and silence are valued. The house seeks different forms of dialogue with the environment, respecting the solar orientation and the context. The relationship with the access road, facing the west, occurs through a generous indentation, that allows the accommodation of the garage in the ground floor, and by an abstract rectangular plan, of white color, separated from the base by a horizontal continuous trait. The bottom of the lot is facing the main avenue of the neighborhood, about 2m higher than the threshold. The natural drop gives privacy to the lower deck, but exposes the second floor to the movement and noise of the vehicles. There, the nascent orientation was used to illuminate and ventilate the rooms, which can be sheltered by sliding metallic brises. The predominantly spring-oriented windows also favor the region's dominant natural ventilation and protect from rainy winds.

Town Hall Woerden

네덜란드 국토 중심부의 도시, Woerden은 최근 시청 건물을 새롭게 단장했다. 기존의 청사는 1980년대 지어졌으며, 높낮이와 규모가 다른 몇 개의 매스가 연결된 구조를 가지고 있었다. Cepezed는 새로운 시청 건물이 간결하고 명확한 볼륨을 가지도록 기존에 14,000㎡였던 연면적을 8,000㎡ 수준으로 줄이고 녹지의 비중을 올렸다. 또한, 일부 작은 규모의 공간은 허물어 새로운 매스로 건물을 정돈했으며, 통유리로 외피를 새로 입혀 정부 청사로서의 단정한 이미지와 투명성을 드러내도록 했다. 건물의 중앙, 양쪽으로 트인 주 출입문으로 들어서면 Public Hall과 Reception Counter를 만나게 된다. 지역 주민들과 근무자들 모두가 자유롭게 사용할 수 있는 이곳은 patio 형태로 천장 일부를 텄고, 카운터 너머로는 컨설팅 룸, 아카이브를 배치했다. 전체 프로젝트에서 가장 중점에 두었던 키워드는 개방감, 연결성과 이를 통한 새로운 공간 경험이었다. 또한, 시청사의 규모를 줄이고 녹지를 늘였던 것 이외에도 열에너지 저장 장치를 갖추고 전지판을 설치, 가스를 사용하지 않는 조명과 환기 시스템을 사용하는 등 지속가능성, 에너지 효율을 적극적으로 고려한 끝에 Woerden Town Hall은 *Energy label 기준 A+++등급(상위 2등급)을 인증받을 수 있었다. *Energy label: 네덜란드의 에너지 효율성 책정 기준. 차량, 전기제품 및 건축물에도 적용되며, 건축물을 짓거나 임대, 매매할 때 반드시 등급 인증 정보를 제공해야 한다. Public Hall의 맞은편에는 대규모의 컨퍼런스를 수용할 수 있는 Council Chamber를 두었다. 거대한 원형 테이블은 지속가능성과 유연한 활용을 고려해 삼베와 아마를 가공한 가벼운 재료로 만들었다. 그 위를 장식한 조명은 지역의 상징성을 지닌 역사 속의 요새를 모티프로 디자인했다. 기존 건물에서의 사무공간은 각 실마다 사각 형태의 박스들이 단절된 채 늘어선 구조였다면, 새로 디자인된 시청은 각각 다른 규모의 오픈된 사무공간을 곳곳에 배치하는 식으로 모든 구조를 바꿨다. 이런 방식의 공간 구성은 각 부처들 간의 업무 협력에도 긍정적인 영향을 끼치며 업무의 밀도를 올려준다. 차분한 분위기에서 고도의 집중이 필요한 사무공간은 외부 녹지를 마주하는 파사드 면을 따라 배치했으며, 협력 업무에 있어서 능동적인 참여가 필요한 사무공간은 천고가 높아 자유로운 분위기를 띤 곳에 배치했다. 또한, Woerden Town Hall에는 별도로 시장실, 부시장실 등의 개인 집무공간을 두지 않아서 모든 근무자들이 공용 사무공간에서 업무를 본다. The renewed Woerden town hall and Regional Historic Centre Rijnstreek and Lopikerwaard were festively opened in June 2019. The revitalization was designed by cepezed architects and cepezedinterior. The old housing was in bad constructional and construction physical shape. As a result, it used a lot of energy and was climatologically uncomfortable, among other things. Also, the building was too big for the current ways of working and there were deficiencies in the fields of experience and functionality. For example, it was not representative and it was arranged as a traditional, closed office structure that limited both the spaciousness, the influx of daylight and the flexibility. The renewal was aimed at a combination of reduction, modernization and sustainability. Moreover, the revitalization was budget neutral. The existing ensemble of buildings came about in different phases during the 1980’s. It was put together as a row of three connected office blocks of various heights and dimensions along the Blekerijlaan and perpendicular to that, a volume along the Bleek. The latter was originally constructed as an industrial hall but by now, it housed the Historical Centre and the council chamber. The corner between the hall and offices contained a construction segment that functioned as the main entrance. The complex just south of the historic ramparts was taken into use by the municipality during the 1990’s. The quality of the workplaces was considerably raised. The new interior is fully based on the New Ways of Working and has a flexible arrangement with different types of work places. There are a lot of possibilities for cooperation, both within the own organization and with residents, institutions and companies. An exceptional feature is that no one has an own workplace, not even the mayor or aldermen. Also, lots of rooms and spaces are multifunctional. For example, the commission rooms and the administrative centre can also function as regular meeting rooms. The tables in the council chamber are made of lightweight, sustainable hemp and flax. This renders them easily movable and makes that the room can also be used for receptions, weddings and other sorts of large gatherings. The workplaces are zoned related to different types of work. The more quiet places for peace and concentration are positioned along the façade adjoining the Blekerijlaan. The more dynamic places for cooperation lie along the high open void on the opposite of the building, where one can also find the new stairs and meeting places. On the first floor, adjoining the void, this side of the building also contains the restaurant. This has an outdoor terrace on the roof of the former industrial hall, that contains the Regional Historic Centre just like before. The public zone with the counters is centrally positioned on the ground floor.

425F

425F(425 Fahrenheit)는 레스토랑과 마켓, 와인 바가 함께 교차하는 공간이다. 이곳에서는 셰프 프레드릭 듀포트(Frédéric Dufort)의 음식을 즐김과 동시에 집에서의 식사를 위한 음식과 재료들을 구매할 수도 있다. MRDK가 1950년대 브루탈리즘에서 차용해 새롭게 재해석한 데코레이션은 러프한 물성과 결합하며 더욱 대조를 이룬다. 식료품과 재료, 음식과 와인. 425F의 환경은 요리를 만들어내는 전체 과정에 대한 존중을 직접적으로 드러낸다. 이는 425F의 주방 철학을 잘 반영한 것이기도 하다. 425F로 한 발짝 걸어 들어가 보자. 우리는 얼마 지나지 않아 높은 와인 셀러들 사이에서 수많은 작은 공간들을 만나게 된다. 이를 통해 MRDK는 425F에서 가장 중요한 것이 최고의 와인을 찾아 즐기는 것임을 보여주려 했다. 이 공간은 고객들에게 완성도 높은 오리지널 와인 셀렉션을 제공할 뿐만 아니라, 방문자들이 마치 집에 있다고 착각하게 할만큼의 편안한 환경을 선사한다. 이 레스토랑을 짓기 위해 선택된 곳은 캐나다 퀘벡의 쎙뜨떼헤스에 위치한 300평에 달하는 대지였다. 스튜디오에게 이 넓은 부지에 친근하고 편안한 공간을 만들어내야 하는 일은 무척 흥미로운 도전 과제였다. 사람들이 격의 없이 어울리고, 친근하게 찾을 수 있는 곳. 그렇게 꾸며낸 공간은 인더스트리얼 형식의 천장에서 멋지게 내려오는 빛들로 더욱 포근해졌다. MRDK는 비교적 공간을 세분화해 구분했는데, ‘많은 사람’들로 인한 공간적 부담을 훨씬 적게 느낄 수 있다. 이는 공간을 찾는 이들의 심신을 환경 속에서 좀 더 편안하게 만들고자 한 일이었다. The 425 Fahrenheit concept reinvents the way in which quality produces are come across and experienced in restaurants. At the crossroads between a restaurant, market and wine bar, this project offers a wholesome, lay back and welcoming experience to its clients. The refined brutalist decor plays with contrasts overlaying rough materials to more refined ones. The environment reflects well the restaurant kitchen’s philosophy, which offers modern cooking whilst always respecting and bringing forward the entire produce. As soon as we step in, we notice the spectacular double height wine cellar around which many different smaller spaces have been planed. The intention behind this was to affirm one of the most important vocation in house: great wine. The space offers to its visitors a well crafted selection of original wines to go or offers the full experience at the restaurant, always fostering a comfortable environment where everyone feels easily at home. Ambitiously, the space chosen for this restaurant was unconventional in the way it was over 10,500 square feet. It was an interesting challenge for the Atelier to work in a way where more intimate spaces needed to be created, thus allowing informal and warm exchanges in a space as vast as it previously was.

TRANE

도쿄 시내에 위치한 Trane은 부부와 아이들이 단란하게 살고 있는 협소주택으로 금융권에서 일하는 남편과 하이앤드 가구 산업 분야에서 일하는 아내의 의견이 더해진 주거공간이다. 특히, 남편은 과거 재즈 뮤지션으로 활동했는데, 그의 롤모델이었던 John Coltrane(존 콜트레인)의 음악 세계관을 주거 공간에 반영하길 원했다. John Coltrane은 수많은 명연을 보여준, 재즈의 역사에 길이 남은 뮤지션으로 재즈 팬들에게 큰 감동을 주며 후배들에게 좋은 귀감이 되고 있다. 이러한 그의 음악적 세계관을 담은 Trane은 Galvalume(갈바륨)으로 마감된 돌출 외관과 평화로우면서도 무드 있는 실내의 조화로움이 인상적이다. 넓지 않은 공간을 효율적으로 사용하기 위해 필로티 구조를 취하고 있으며, 이로 인해 주차 문제를 해결했다. 주차 공간으로 인해 비교적 활용 면적이 적은 1층에는 실내와 야외를 잇는 긴 복도와 부부의 침실, 욕실이 마련되어 있다. 침실은 1층 뒤쪽에 위치하고 있으며, 욕실은 안뜰과 인접해 있어 욕조에 누우면 따스한 채광을 느낄 수 있다. 2층은 스토리지의 기능을 겸하는 계단을 통해 이어진다. 2층에는 거실과 주방, 발코니와 같이 가족이 공유할 수있는 공용 생활 공간이 자리해있는데, 재즈 바의 세련된 분위기를 띠고 있어 식사와 음료를 즐기기에 이상적인 장소로 완성되었다. 거실은 천고가 높고, 차분한 무채색 컬러를 사용해 깊은 무드가 느껴지며, 사선으로 난 벽면의 채광창을 통해 자연광을 내부로 유입한다. Trane의 가장 독특한 인테리어 요소는 Catwalk Bridge로 공간에 인더스트리얼 풍의 분위기를 더한다. 아이들 방과 별도의 개인 공간은 3층에 마련되어 있으며 루프탑과 연결되어 있다. 옥상은 파티를 열기에 최적의 장소이자 자연과 소통하기에 완벽한 곳으로 기능한다. This small house in downtown Tokyo is owned by a husband who works in finance and his wife who works in the high-end furniture industry. The husband had previously been a jazz musician, and the starting point for the design was his request that the living space reflect the world-view of his role model John Coltrane’s music. The building is elevated by pilotis, with the entryway located next to a parking area sheltered by the overhanging volume. The master bedroom is at the back of the ground floor, with a bathroom in front filled with peaceful light that pours in from an adjacent courtyard. A staircase leads to the second floor, where a jazz-bar-like dining and kitchen area offers an ideal spot for sharing a meal or drinks with family and close friends. The living room is defined by its slanted double-height ceiling and skylights that bring in plenty of natural light, while a catwalk bridge lends an industrial ambiance. The residents enjoy listening to jazz in this space, where a photograph of John Coltrane hangs on one wall. On a small balcony facing the road, steel louvers block visibility from below to ensure privacy. The children’s room and other private spaces are located in an open arrangement on the third floor, which also provides access to a rooftop bar where the residents enjoy garden parties with their frequent guests. By avoiding partitions in the compact structure, the design succeeds in creating a single open room linked vertically from floor to floor. The result is a theatre-like small home whose residents live their own story.

NĂM•Modern Vietnamese Cuisine

웅장한 아치형 구조와 4.5m에 이르는 거대한 입구가 그 위용을 자랑하는 NĂM • Modern Vietnamese Cuisine은 우크라이나 키예프에 위치한 베트남 요리 전문점이다. 베트남은 과거 프랑스의 지배를 받았었고, 이에 프랑스처럼 독보적인 미식 문화 및 특색을 갖추고 있다. 베트남 스타일 미식의 향연을 만나볼 수 있는 이곳은 높은 천장의 베트남 전통 가옥에서 영감을 얻어 인테리어에 적용했으며, 이외에도 동시대적인 인테리어 요소들을 활용해 유니크하면서도 감각적인 공간으로 완성되었다. NĂM • Modern Vietnamese Cuisine은 전체적으로 딥한 컬러감과 세련된 분위기, 차가운 소재와 따뜻한 소재의 교차가 인상적이다. 디자이너는 열대우림기후를 특징으로 하는 베트남을 조금 더 사실적으로 표현하기 위해 세월을 입은 천연 자재를 최대한 활용했다. 건물 자체에 큰 유리창이 많아 낮에는 자연스럽게 내부가 많은 빛으로 가득 차며 밝은 분위기를 연출한다. 황혼이 지고 어스름해질 즈음, 레스토랑은 점차 깊은 무드와 차분함으로 채워지며 낮과는 전혀 다른 모습과 분위기로 바뀐다. 1층은 쉐프와 손님들, 이곳을 방문한 모든 사람들이 서로 소통할 수 있는 공간이다. 또한, 오픈 키친 구조를 취해 손님들은 가까이서 요리 과정을 지켜볼 수 있다. 친근한 분위기 조성을 위해 식사 공간 바로 옆, 천장 등 곳곳에 자연 친화적인 느낌의 식물을 배치했고, 손님의 편의를 위해 푹신한 의자와 단체를 위한 테이블을 준비했다. 1층보다 사적이고 일행과 단란한 시간을 보낼 수 있는 2층은 어두운 조도와 폐쇄적인 테이블 배치를 특징으로 한다. 2층도 옛 베트남 스타일을 담기 위해 1층과 마찬가지로 천연 자재와 커다란 식물을 활용했다. 디자이너는 그저 평범한 베트남 요리 전문점 아닌 NĂM • Modern Vietnamese Cuisine만의 특색을 위해 인더스트리얼 풍의 그물형 천장 구조와 베트남 여인의 모습을 그려낸 벽화, 용을 형상화한 인장(印章) 형태의 예술품을 문마다 배치하는 등 공간에 다양하고 독특한 요소를 가미했다. 낮에는 밝고 황홀한 미식의 세계, 저녁에는 와인 한잔을 즐기기 좋은 로맨틱한 공간이 되어주는 이곳은 옛 베트남의 이국적인 모습과 현대적인 디자인이 아름다운 조화를 이루고 있다. NĂM·Modern Vietnamese Cuisine it’s a restaurant of modern Vietnamese cuisine in Kyiv. This is a paradise for true gourmets in Vietnamese villa of colonial France, because it is in this form restaurant arises before everyone who opens its huge entrance door in height of 4,5m. The creators and ideologists of this institution are Ector Jimenez-Bravo, who also became its brand-chief, and restaurateurs Taras and Oksana Seredyuk. Interior of NĂM restaurant is decorated in French colonial style with characteristic ethnic blotches. In order to achieve maximum authenticity we tried to apply as much as possible natural materials in decoration, which were specially aged according to conditions of tropical Vietnamese climate. All wooden products including parquet on the ground floor were made from massive 100-year old barrels from under white and red wine. Almost every element in design with the exception of chairs and technical lighting was created exclusively for this restaurant. On the first floor interior space forms by open kitchen, thanks to which guests can observe processes of cooking their meals, and by contact bar which on the one hand is transformed into a scenic landing zone thanks to tiers characteristic of Vietnamese region, and on the other hand – smoothly descends to stairs leading to the second floor to main guest area. Due to experiments with light restaurant radically changing its image according to time of day. In daytime thanks to large windows all halls of restaurant are full of light. With onset of twilight lighting becomes more muted, and closer to night it is almost completely extinguished, leaving only certain accents and shadows that provides a complete transformation of restaurant’s atmosphere in evening. No doubt, exotic attractive interior charm of NĂM restaurant definitely will not leave no one indifferent, and authentic Vietnamese recipes, perfected and modernized under patronage of the very chief Hector Jimenez-Bravo, for visual and flavoring qualities will pleasantly surprise even the most demanding gourmets.

Art-family Apartment

넓은 면적의 실용적 활용과 섬세한 공간 구성을 보여주는 Art-family Apartment는 다양한 매력을 갖춘 주거 공간이다. 약 130평에 이르는 이곳은 가족 구성원의 취향, 실용성, 공간의 역할과 기능 등을 고려해 각 구역마다 다른 컬러와 소재를 사용했고, 성인 또는 아이라는 사용자 특성에 따라 다른 성격의 공간을 보여준다. 인더스트리얼 풍의 차갑지만 세련된 곳, 휴식과 안락함을 위한 곳, 활동성과 발랄함을 강조한 곳 등 다양한 공간이 마련되어 있다. 무엇보다 ‘살기 좋은 곳’을 지향한 디자이너는 천연 소재를 활용해 Art-family Apartment를 디자인적으로 강렬하면서도 생활하기에 편한 공간으로 완성했다. 다이닝룸과 주방은 동선의 효율성을 고려해 마주 보도록 구성했다. 다이닝룸은 사선의 원목 바닥재가 고급스러우면서도 감각적인 인상을 주는 공간이다. 중후한 느낌의 원목 식탁과 그레이 색상의 의자를 배치했으며, 심플한 라인의 펜던트형 조명을 매치해 세련미를 강조했다. 인더스트리얼 풍의 다이닝룸과 주방은 시각적으로 연결되지만, 원목과 흑백 패턴 타일이라는 상반되는 바닥재를 사용해 완전히 다른 공간처럼 느껴진다. 두 공간 사이 복도의 벽 전면은 책장으로 활용하는 등 디자이너는 무드를 유지하면서도 공간적 실용성을 추구했다. 가족 모두에게 휴식처의 역할을 하는 거실은 따뜻하고 가정적인 느낌으로 조성했다. 천장부터 바닥까지 이어지는 넓은 유리창을 통해 자연광이 유입되는 거실은 아늑한 분위기에서 휴식하길 원한 클라이언트의 요청에 따라 화사하게 꾸며졌다. 여기에 톤다운된 컬러의 가구와 고급스러운 원목 가구, 바닥재를 사용해 차분하고 안정적인 무드를 느낄 수 있다. 또한, 웨인스코팅과 은은한 간접조명 등의 요소를 모두 적용해 클래식함과 모던함의 특별한 조화를 보여준다. 대담한 악센트가 돋보이는 Art-family Apartment는 스틸, 석재, 원목, 가죽, 타일 등 다양한 소재가 사용되었다. 다양한 소재의 활용은 공간에 다채로운 분위기를 부여했는데, 블랙과 화이트, 그레이와 같은 무채색을 공통으로 사용해 이질감 없이 잘 어우러진다. 전체적으로 차분하고 고급스러운 분위기의 공간 중 가장 독특하고 눈에 띄는 곳은 자녀의 놀이방이다. 활기차고 역동적인 느낌을 위해 노란색을 메인 컬러로 했으며, 그물과 사다리 등을 만들어 아이가 언제든 즐겁게 놀 수 있도록 했다. 이처럼 Art-family Apartment는 클라이언트에게 완벽히 필요한, 다채로운 매력의 공간들로 구성되어 있다. YoDezeen architects has completed interior design for a 430 sqm apartment centrally located in Kiev. It seems, that luxury and functionality are mutually exclusive, but precisely this combination was desired by our customers. Planned for a single family, the client requested the creation of two divided areas where adults and kids could simultaneously entertain without bothering one other. The flat was extended, forming an optimal space for meeting these needs. The client’s wish for a ‘great place to live’ prompted architects to maximize the use of natural materials. Free movement through the various rooms heightens the perception of space. An eccentric interior with industrial, modern, and minimalistic features achieves a balance between absolutely divergent styles and shapes. The kitchen and bathroom areas show a strong industrial influence with overhead louvers, striking pillow-shaped glass globe lights, and a white and black patterned floor that transmits energy and movement. The living areas, in contrast, are quite warm and homely. The owners adored bright colors, so we tried to use a variety of colors, avoiding garish clashes. We employed white and black as a background for a majority of colorful accents, most uniquely a child’s jungle gym /playground in sunny yellow.

ZHIMU SPA INTERNATIONAL EXPERIENCE CENTER

To live or to live. And the memory of the city's contour and the high frequency of every day, You and I went there with all our might! Then the interaction of body, heart and spirit influences and touches, and comforts and worries people. However, with the image of mu yi zenith, projection in the square inch, return to the id. A soft couch, a furnace of incense, a cup of tea, a time of understanding. Harmonious, simple and natural life aesthetics. designer sun chuanjin. In the city, on earth, hidden in the city, the heart in the world. This case is located in the north of the west of the center of commerce of the city of changzhou. Freehand brushwork in traditional Chinese painting of the white space entrance, immediate and earth away from the hustle and bustle of downtown, beautiful stone road, layered screen curtain, meaning the life of the one with green vigor, the shimmering mushroom lamp to guide the modern urbanite to return to nature, to lay down their pressure, eliminate exhaustion of body and mind. The two elevators run through the space relationship on the second floor of the first floor. The deep entrance of the second floor elevator hall sparkles with a little light, just like a mysterious time tunnel, guiding guests through time and space. Into the reception hall the whole space of unique flavor, the wisps of sweet fume smoke fills the air in the air, in the soft light can show a seductive charm, dribs and drabs, while the stone and wood throughout all areas, crisscross, borrow scene landscape lighting in the space, mutual penetration model with deep space, let the light of this wood one stone presents its natural color, the space permeated with the spirit of the atmosphere, natural, quiet, elegant character, purify the hustle and bustle earth float dry in people's hearts, calm the soul to return to, more in line with the project. Designers in the space frame combining elements of style, carried on the thorough understanding, pay attention to space, into the hands of relationship between space create a soothing atmosphere, project needs to accommodate the reception hall at the same time, two water area, between 28 rooms, two staff rest area, two storage room and a kitchen area after the domain, such as in the limited space design clever line corridor and the space open, one step one scene, more choose in indoor pine bonsai for reference, through the actual situation of light and shadow rendering foil, abandon the complicated factors of traditional design, retain the material nature, showing invigorative quietly elegant is the artistic conception of space. The space that already separates and confluence is on line with the creation of light, halcyon and abstruse, leisurely and calm, in order to obtain small medium see big artistic effect. Space still retains the tea culture, through the modelling, the space and the harmonious unification of material one, to create a cool elegant, quiet extraordinary artistic conception, in the quiet atmosphere adds one copy of the appeal of the natural “Mind like water, quietly elegant qing ning.”

S480 DINING VILLA

In a city known as Jiankang, there is a space theater holding a banquet for the host to interact with guests and friends. A new work created by the interior design and filmmakers to memorize the Southern Dynasty in ancient China. This case is located at Xi Jia Da Tang, and the dining site happens to be located at the site of ancient imperial palace of the Southern Industry, bordering Xuanwu Lake on the north, facing the North Pavilion in the south, adjacent to Gutai City in the west and Jiming Temple (formerly known as Tongtai Temple in the Southern Dynasty) in the east. Thus, it is known as S480 Dining Villa (which means: four hundred and eighty temples), as citied from Du Mu’s poem “Spring South of the Yangtze River”: How many of the more than four hundred and eighty temples left behind in the Southern Dynasty in the misty rain? Its English name is S480 Dining Villa because the Southern Dynasty is from 420 BC to 589 BC. S, which is the pun of the English abbreviation, means south and also southern in the Southern Dynasty. And it can also be interpreted as since 480, i.e., since the Southern Dynasty. The literati space inevitably reflects the spiritual orientation of “Confucianism, Buddhism and Taoism” as well as the pursuit for beautiful scenery and a secular life. After a lot of northern people moved to the south during the Yongjia period, a lot of them became literatus and their inborn positive mind was combined with the beautiful scenery south of the Yangtze River. Most of them describe the landscape to express their thoughts about life, which reflected their reflection on the real life from the perspective of Buddhism. The beauty of the Southern Dynasty is delicate, hidden in the pureness behind the mottled and the freshness of youth. Discovering the beauty of the Southern Dynasties is actually seeking how a city shapes a person and exploring how a person changes a city. The public space combined both the ancient and contemporary art and life, reflecting the designer’s literary accomplishment. The design revolves around the story of the literati’s collection, showing the beauty of life at that time; and while reflecting the ancient memory, the design is also rewriting a new story of contemporary spiritual life. During the Yongming period of the Southern Qi Dynasty, literatus, led by Xiao Yan, Shen Yue, Xie Tiao, Wang Rong, Xiao Chen, Fan Yun, Ren Fang and Lu Chui gathered around the King Jingling Xiao Ziliang, and them were collectively called “Eight Jingling Literatus”. The gracious names of the eight literatus were used at the inclusive space, and only their given names were used. This the simply style in the Wei and Jin Dynasties and the gorgeous style in the Sui and Tang Dynasties are well combined at this room. The main tone of the Southern Dynasty is between the simply style and gorgeous style at a moderate level. The black dark matte wood veneer lining and the abstract oil painting came from the abstract painting “Travel to Snow Mountain” painted by Zhang Sengyao, a famous painting in the Southern Liang Dynasty, with a good balance. S480 Dining Villa is a platform bearing the glorious past years and promising future days, displaying all moving plots orderly and displaying all the poetic and wonderful scenes. This mobile feast of urban civilization belongs to Jiankang and Nanjing. And it belongs to S480 Dining Villa and the people who have created the era.

SEEING JEWELRY

SEEING JEWELRY owns a lot of artistic works of many famous jewelry designers. It emphasizes on the special story of each work thus the jewelry itself would have some deep meaning. To achieve this story-function, we divided the whole space into two floors. The first floor is designed for hall and video studio. The hall can be taken as the buffer area. A solemn atmosphere can be created due to the concrete cantilever-structured stairs and the tender light from the ceiling. Customers can enjoy themselves in this space without much distraction. The domed roof church gives the designing idea of the second floor. Decorated with an arched-shaped ceiling, the space feels much higher and also obtains some religious ceremonial sense. Extensive hickory grille is used, together with long pile carpet. The above constructed a comfortable environment that can lead the customers into the story of each jewelry. Jewelry contains story while space contains jewelry. We built a Church, hoping the space can lead customers to hearing those moving stories.

Hotel Lone

UNIQUE DESIGN HOTEL ROVINJ CROATIA Every detail will awaken your desire to explore 유려한 곡선과 웅장한 매스감의 Hotel Lone(호텔 로네)는 크루즈(Cruise)가 떠오르는 5성급 호텔로 크로아티아 이스트리아(Istria)에 위치하고 있다. 미니멀리즘을 추구한 하얀 외관은 이곳 지역만이 가진 특색 있는 자연 환경과 어우러지면서도 숲과 호수 등 자연이 주는 아름다움 속에 녹아들 수 있도록 군더더기 없고 깔끔한 느낌으로 완성됐다. 디자인적인 우아함뿐 아니라 편의와 휴식을 위한 다양한 시설을 갖추고 있어 손님들에게 완벽한 레지던스로 기능하는 Hotel Lone의 객실 일부는 고급 크루즈와 같은 분위기의 발코니와 개인용 자쿠지가 마련되어 있어 이스트리아 반도를 대표하는 프리미엄 호텔로도 알려져 있다. 눈부신 해안 전망과 좋은 경험이 될만한 여러 액티비티까지 제공하는 호텔은 약 140m 정도 거리에 해변이 위치해 있어 낮에는 활기찬, 저녁에는 낭만적인 크로아티아 해안의 분위기를 만끽할 수 있다. 그림처럼 황홀한 전경의 Hotel Lone는 세련된 미술관의 인상을 주는데, 심플하면서도 유려한 외관을 지나면 시각적으로 시원한 느낌의 오픈 플랜 공간인 로비를 만나볼 수 있다. 외관에서부터 이어지는 화이트를 활용한 로비는 모든 공간의 중심이자 시작으로 유리와 흰 돌로 장식해 주변의 뛰어난 자연적 아름다움을 실내에 담았다. 로비 천장에는 마치 하늘에서 쏟아지듯 내려온 조형물이 자리하고 있다. 시공간에 예기치 못한 아름다움, 어울림을 선사하는 섬세한 설치작가 이바나 프랑케(Ivana Franke)가 제작한 설치 작품으로 금속 막대들이 서로 얽혀있는 듯한 모습이다. 각 금속 막대의 길이가 9m에 이르는 대형 작품으로 공간에 예술적 감각과 함께 웅장함을 더한다. 이외에도 Hotel Lone는 전체적인 건물 구조부터 인테리어 디자인, 레스토랑의 메뉴까지 예술가와 각 분야의 전문가 의견과 아이디어를 기반으로 해 전문성과 고급스러움이 느껴진다. Like a luxury cruise liner nestled on the hillside, the seductive, minimalist curves of Hotel Lone's design are influenced by the area's unique natural landscape. Situated in picturesque Rovinj, Hotel Lone is only a ten-minute walk from the central town square. With four large auditoriums, three meeting rooms, and a Mediterranean-inspired wellness spa, the hotel was created to offer guests the perfect symbiosis of work and play. The 236 rooms and 12 suites gracefully bend away from the coastline, with many offering views of the island-speckled coast. Delicate strains of locally grown rosemary, lavender, and olive oil tempt guests into the wellness spa, while the open-plan lobby – bedecked in mirrors and cool white stones – allows the outstanding natural beauty of the surrounding area to flood the interiors. Hotel Lone는 풍성한 서비스, 시설로 사람들의 오감을 만족시키고 있다. 수영장만 해도 엄청난 규모의 야외 수영장, 실내 수영장, 객실 수영장 등이 마련되어 있으며, 이외에도 지역에서 직접 수확한 로즈마리, 라벤더, 올리브 오일 등을 활용한 웰빙 스파, 전용 비치, 대형 강당, 회의실, 테니스 코트 등 다양한 편의 시설 및 공간을 갖추고 있다. 자전거 대여 서비스와 볼링장 등의 액티비티 지원 또한 제공해 취향과 여행 플랜에 따라 다양한 활동과 경험이 가능하다. Although it might not be apparent at first glance, the lush natural landscape has influenced the entire design concept at Hotel Lone. The tall and airy main lobby is dressed in white-beige stone – the color of the region’s beaches – and set off by soft, sandy-yellow furnishings. For the ultimate hideaway, guests in need of solace should head to the indulgent spa, where natural tones of wood, stone, water and gold create an atmosphere of timeless tranquility. Hotel Lone에는 슬로푸드와 지중해식 전통 요리법을 선보이는 레스토랑 ResoLution Signature Restaurant이 있다. 환상적인 미식의 세계로 초대하는 이곳은 호텔 수영장과 잔디밭을 한눈에 담을 수 있는 곳에 위치해 있다. 이외에도 크로아티아의 풍경과 분위기를 담은 Restaurant On, 디저트와 일본식 요리를 즐길 수 있는 Restaurant E, 신선한 음료를 제공하는 Lobby Bar Lone, 회의 전 리프레시할 수 있는 공간인 Conference Bar, 웰빙 푸드가 준비된 Vitality Bar, 콘서트나 파티를 위한 Night Club Lone 등 다양한 식음료 공간이 준비되어 있다. Just like in a contemporary art museum, every detail will awaken your desire to explore, whether it be a submerged wellness centre room or a pool on the terrace of your room, one surrounded by lush greenery or with a view of the Lone bay. A fantastic gourmet selection offers flavours of fresh and local ingredients amidst a Mediterranean garden at the ResoLution Signature Restaurant, in the sushi bar of the E restaurant, as well as the RevoLution demo kitchen which enables you to master basic cooking skills by using traditional recipes. Hotel Lone offers three restaurants, “L”, “ON” and Lone Lobby Bar “E”. The menu of restaurant “L” is based on the Croatian culinary heritage, reflected in the dishes prepared in a modern way from fresh ingredients and adapted to the needs of modern gastronomads, who expect both flexibility and diversity in the selection of dishes on the menu. Restaurant “ON” serves a combination of slow cooking, classical service and a buffet made from fresh ingredients and founded in the Croatian culinary tradition, with influences of Mediterranean and central European cuisine. Lone Lobby Bar “E” offers a healthy food experience, founded in the fusion of traditional Asian cuisine with delicacies of the Mediterranean region. ROOMS & SUITES 넘치게 호화롭다고 느낄 정도로 멋진 전망을 감상할 수 있는 Hotel Lone의 객실은 일반 객실 236개, 스위트룸 12 개로 구성되어 있다. 지역 고유의 독특한 자연경관인 바다 또는 삼림 지대의 풍경을 제공하며, 편안한 하루를 보낼 수 있도록 심플하면서도 고급스러운 공간으로 연출했다. 특히, 객실 내에는 대형 거울을 무작위로 배치해 창밖으로 펼쳐진 녹지 및 환경을 반사시켜 마치 자연에 둘러싸인 듯 신비로운 느낌을 준다. 또한, 일부 고급 객실에는 테라스에 개인용 자쿠지가 갖추어져 있어 프라이빗한 분위기에서 자연을 느끼며 아늑한 휴식 시간을 보낼 수 있다. Built to look like a luxurious ocean liner floating on a hillside, the Hotel Lone and its 248-bedrooms offer spectacular views of the Adriatic Sea and ancient woodlands. Although the building’s Y-shaped, minimalist, black & white façade might not make it apparent at first glance, the area’s unique natural landscape has influenced the hotel’s entire design concept. In the rooms and suites, large mirrors cling to the walls at seemingly random intervals, letting reflections of the external environment, including forest greenery and ambient light, seep in through sweeping glass panes. Rooms such as Jazz and the Deluxe Lone Suite also feature Jacuzzis on the terrace for the ultimate views while relaxing.

J.Spot Imabari

일본 최대의 자동차 브랜드 Toyota의 쇼룸이자 서비스 센터인 이곳은 에히메(愛媛) 현, 이마바리(今治) 시 교외의 간선도로에 위치했다. 클라이언트인 Toyota는 쇼룸이 주변의 환경과 조화롭고 고객들을 환영하는 분위기의 공간이 되기를 바랐다. 사이트는 북쪽을 향하는 좁고 불규칙한 형태의 부지였다. 디자이너는 불리한 컨디션을 극복할 수 있도록 쇼룸의 파사드를 도로변 뒤쪽으로 살짝 밀어 넣어 녹지를 형성했고, 서북쪽으로 유입되는 뜨거운 햇빛을 공간에 따라 차단할 수 있도록 높낮이가 다른 6개의 매스로 건물 전면부를 구성했다. 천고가 6m에 달하는 중앙의 Multi-Purpose space는 평상시에는 라운지, 디스플레이 룸으로 활용되지만, 전체 공간에 기둥을 없애고 외부와의 연결이 용이하게 설계해 쇼룸의 각종 이벤트까지 소화할 수 있는 공간이다. 부지 위로 나누어진 쇼룸 건물들과 마찬가지로 전면 창을 여러 크기의 직사각형으로 나눴다. 또한, 필요에 따라 활용할 수 있도록 세토내해(瀨戶內海)의 파도를 모티프로 커튼을 설치했다. 창을 통해 시야에 들어오는 외부의 풍경과 푸른 커튼, 그리고 바닥의 우드 데크가 어우러져 바다 위에 떠 있는 듯한 느낌을 자아낸다. 천고가 6m에 달하는 중앙의 Multi-Purpose space는 평상시에는 라운지, 디스플레이 룸으로 활용되지만, 전체 공간에 기둥을 없애고 외부와의 연결이 용이하게 설계해 쇼룸의 각종 이벤트까지 소화할 수 있는 공간이다. 부지 위로 나누어진 쇼룸 건물들과 마찬가지로 전면 창을 여러 크기의 직사각형으로 나눴다. 또한, 필요에 따라 활용할 수 있도록 세토내해(瀨戶內海)의 파도를 모티프로 커튼을 설치했다. 창을 통해 시야에 들어오는 외부의 풍경과 푸른 커튼, 그리고 바닥의 우드 데크가 어우러져 바다 위에 떠 있는 듯한 느낌을 자아낸다. 도회적이고 미니멀한 표정의 건물 외부와 달리, 쇼룸 내부는 가구와 루버, 벽면 패널 등의 마감재로 목재를 적극 활용했고 곳곳에 포인트가 되는 알록달록한 컬러의 아이템을 배치해 친근하고 밝은 분위기로 풀어냈다. 파사드가 통유리로 활짝 열린 구조라면, 내부의 공간 분할 스킴은 막힘과 닫힘이 불규칙적인 리듬으로 이어진다. 벽체를 천장까지 세우기보다 적절한 높이까지만 설치했고, 남는 공간에 소파와 테이블을 배치해 소통을 위한 공간으로 구성했다. 대부분이 현지 자재로 구성된 내부의 마감, 소품은 사이트와의 조화, 그리고 지역 공동체와의 상생을 통한 지속 가능성을 염두에 둔 선택이었다. 126 International J.SPOT IMABARI International J.SPOT IMABARI 127 This Netz Toyota Ehime showroom and service shop is located on a trunk road in the suburbs of Imabari, Ehime Prefecture. The client wanted an inviting shop that harmonized well with the surrounding neighborhood. We took advantage of the irregularly shaped lot to erect six side-by-side frames that recede at an angle from the road, thereby improving visibility, blocking western sunlight, and creating green space. Our intention in designing the frames such that they connect lightly to the neighborhood and serve as an intermediate, semi-outdoor zone was to generate a rich roadside space that would be inviting to passersby and contribute to the liveliness of the neighborhood. The iron posts and beams are exposed, but their minimalist aesthetic mutes their presence, highlighting the displays and activity inside. The central multi-purpose space has six-meter-high ceilings and can be used for events. Its façade is pieced together from rectangles of various sizes, a design that takes intoconsideration visibility, structure, access, and landscaping. Films with different levels of reflectivity allow the glass to remain transparent but still reduce heat load, while curtains with a motif inspired by the Seto Inland Sea add to the diverse moods the structure presents to the street depending on the weather and time of day. The fusion of structural elements with window frames, as well as the absence of columns or strengthening ribs inside contribute to an impressively open space. The external frame of the curtain wall connects with the frame of the building overall, giving it a light feeling. The interior of the shop is designed so that one senses its openness to the neighborhood no matter where one stands. The heights and materials of the ceilings, floors, and seating are varied with a wide range of users in mind, resulting in a diverse space. The heterogeneous materials, most of which were locally produced, were chosen for their friendly ambiance and ability to stand up well to the passage of time.

McDonald's HQ

글로벌 브랜드 McDonald’s는 하루 평균 7천만 명의 고객이 이용하고 있으며, 전 세계 매장에 190만 명 이상의 직원들이 근무하고 있다. 그들은 최근 47년 만의 본사 이전 프로젝트를 통해 직원들 간의 협동성, 생산성을 증진할 수 있으면서도, 시대의 흐름에 따라 건강한 푸드 컬쳐를 지향하는 오피스를 완성하고자 했다. Studio O+A가 디자인한 새로운 McDonald’s HQ는 브랜드가 걸어온 길과 앞으로의 비전을 보여주는 사옥이다. 1층 Carpenter Street Lobby를 구성하는 요소들은 McDonald’s의 상징인 Golden Arch, 클래식 프렌치프라이 바스켓을 형상화한 매쉬망 구조물 등 브랜드의 캐릭터가 은유적으로 드러나도록 재치있게 표현했다. 사옥의 2층에는 지난 수십 년간 브랜드 McDonald’s의 발자취를 읽을 수 있는 공간이 마련되어 있다. 이곳의 벽면은 맥도날드가 세계적으로 성장할 수 있었던 브랜드 철학, ‘즐거움을 주는 식문화 공간’을 모티프로 채웠다. Penny 동전을 넣으면 기념주화가 나오는 Penny crusher, 그동안 출시했던 Happy Meal 토이와 프로모션에 사용되었던 물건 등을 전시했다. 반대편 벽면에는 대조적으로 초대형 터치 패드를 설치해 브랜드의 과거, 현재와 미래를 한눈에 볼 수 있도록 했다. McDonald’s는 낙농, 물류, 패키징과 디스플레이, 주방 디자인에 이르기까지 푸드 비즈니스와 연관되는 모든 부분에서 혁신을 추구해왔다. 이에 따라 Studio O+A는 McDonald’s HQ의 곳곳에 각 분야의 요소들을 활용, 유쾌하고 의미있는 공간 디자인을 완성했다. 환경 친화적인 낙농 방식과 관개 기술을 연상케하는 플랜트 월, 조각가 Jessica Stockholder가 McDonald’s 매장의 주방설비를 소재로 만든 천장 오브제 등, 공간에는 브랜드를 이루는 무수한 상징들이 감각적이고 드라마틱하게 펼쳐져 있다. 한편, 사옥에는 McDonald’s 각 지점의 매니저를 교육하는 트레이닝 센터 Hamburger University가 갖춰져 있다. McDonald’s HQ가 오피스로써 가진 여러 장점 중에서도 공간 활용의 측면에서 눈에 띄는 특징은, 건물 어느 곳에서나 쾌적하게 사무 업무를 볼 수 있도록 여러 단위로 공간을 쪼갰다는 것이다. 사옥에는 300개 이상의 소규모 회의실이 갖춰져 있으며, 명확한 구분이 없어 누구나 자유롭게 쓸 수 있는 카페 형식의 사무 공간을 마련했다. 모든 사무 공간은 때에 따른 팀 미팅, 협업을 위해 유동적인 활용을 염두에 두고 디자인했다. McDonald’s는 단순한 패스트푸드 체인이 아니다. 1954년 첫 매장을 오픈한 이래로 음식, 음식을 먹는 체험과 그 공간을 즐거움으로 포장해 세계인들의 일상에 깊숙이 침투한 하나의 문화이다. 이처럼 세계 최대 규모의 푸드 기업이 47년 만에 본사를 이전한다는 것은 클라이언트인 브랜드에게도, 그리고 그 임무를 수행할 디자이너에게도 쉽지 않은 작업이었다. 디자인을 맡은 Studio O+A 역시 세계 푸드 업계에서 McDonald’s가 가진 상징적인 위치를 잘 알고 있었다. 오랜 연구 끝에 Studio O+A가 완성한 McDonald’s HQ는 브랜드가 쌓아온 문화를 존중하면서 브랜드의 미래적 방향성을 보여주는 공간, 브랜드의 캐릭터가 드러나면서 모든 직원들이 유기적으로 협력하며 생산적으로 일할 수 있는 오피스다. McDonald’s envisioned a new central office that would speak to an increasingly urban and health-conscious culture. Part corporate headquarters, part cultural center, school and history museum, the new West Loop office illustrates the power of place to bring people together in a common purpose. Many Flavors of Work. The mix of cultures and generations typical of a large company today means its office must accommodate a variety of workstyles. The diversity of functions at McDonald’s new headquarters mirrors the company’s large embrace. Classic work areas and meeting rooms designed by IA Interior Architects interact with work areas designed by O+A that have the look and feel of hospitality venues. Every architectural gesture functions on its own and in partnership with the spaces around it. Chapters Unfolding Floor by Floor. The challenge for both design teams was to make the 9 stories of the West Loop headquarters a narrative worthy of the epic journey they represent. Like co-authors joining forces on one big story, IA and O+A turned each floor into a chapter. A multidirectional staircase in the building’s central atrium provides a striking focal point and an avenue for casual interaction, but also symbolizes the M.C. Escher-esque sensation of moving forward in many directions at once. Shared spaces up and down that atrium spell out the story. Every floor evokes a specific element of McDonald’s success—the kitchen, the flavors, the people and the communities. And every floor celebrates innovation. Next Exit. While the featured design moments are deliberately abstract, all are grounded in meanings derived directly from McDonald’s long road trip. And just as on a road trip our eyes are always forward, at the new McDonald’s headquarters the emphasis is on where this iconic company goes next, both geographically and culturally, in its decades-long mission of bringing “feel-good moments” to billions.

MOGAN MOUNTAIN DIEYUN RESORT HOTEL

The word "township construction" seems to be hot overnight. With the rapid development of rural buildings, various theories of rural construction are diverse and contending. We love more Swiss architects Peter Zumthor's this sentence. I believe that the people who have been to the Waals bathhouse are all shocked, but you can't see a sense of the form of the Swiss dwellings. But this does not affect the Waals bath as a classic. It is based on this idea, we designed the Mogan Mountain stack cloud Resort Hotel, hope to build a beautiful house at the foot of mo. The whole village dwellings, built in a narrow col. Both from the natural environment to the geographical position are unique. The original building was built in the last century, in 80s, the old brick house already dilapidated, because the original building and on the edge of houses are conjoined construction, neighbors also live there, and the owners hope for its reconstruction. From various factors, the designer made the new building far away from the other side of the neighbourhood, near the bamboo forest in the East, and made a new idea of the architecture and the environment. The current countryside has been built up with European and small farmers, which are so incompatible with our progressive aesthetic. The designers hope this building has a contemporary and prospective, rather than in the village built in the trend of coerced. The new architectural use is to be used as a resort hotel, and every room has a view and sunshine. In the limited area, a small resort hotel with 8 rooms and full functions should be built. The house was built on the ground and stood at the foot of the mountain, facing the mountains. The long strip of BOX is superimposed, and it is wrong. The name of the hotel is the superposition of the cloud, which is superimposed on the clouds. Because of the building designers in the bottom left back Dasan, as a garage with the kitchen to raise the height of the building, increase the daily use of regional lighting. The seemingly simple BOX stack, its internal circulation or after careful consideration, various Fangxing to meet the different needs of customers.The concrete colored facade material has added a few cool sense to the building, especially in the many houses, unique and unobtrusive. Quietly hidden in this long history of the town of Mogan Mountain, like a landscape between a sculpture. The building is completed in one room at one time. It avoids the embarrassment of many buildings and indoor connections. The project lasted for two years, until the finished product is seen today. The interior design follows the architectural style of the building industry. The first floor of the public District, strong black and white gray tone, cold industrial sense. The bare cement is in the same space as the black steel plate, and the gradual mosaic of the mosaic. In addition to serving as a reception space, the bar is also the operating area of the restaurant and coffee bar, which is a multi-functional space. In the middle of the dining room and the dining room, a whole black steel plate wall has a very good distinguishing function, and there is no boundary interaction. There was an alcoholic fireplace in the middle of the wall, a fire light on the winter day, a cold and warm, just a good temperature, and no pressure to open part and party. The surrealistic painting on the wall adds a sense of mystery to a little bit of space. No matter how four changes, the sitting room overlooking the mountain scenery, drink a cup of coffee, and is a kind of taste. There are outdoor swimming pools and a good holiday in summer. Through the steel plate staircase, we come to the two - floor room area with 8 rooms. A unified and coordinated design of industrial wind and Mashup, each room is named after different "clouds". Warm gray Malay varnish wall, top surface. The ground uses solid wood floors, with orange corticoad backrest, and heavy industrial chandeliers. All of this is no sense of violation, but appear to complement each other. LOFT room is the largest room for parents to stay with their family. The black and minimalist staircase runs through the top and bottom, while keeping the privacy of each other, it can move around and add to the atmosphere. The white hue of the toilet is clean and concise. Face the bamboo forest, can enjoy the bath in the wild. The summer night stars in the sky, breathe the mountain moist air, can remember all sorts of interesting childhood. The feeling of the resort hotel is so much because of it. The vitality of each era is different, and it has the rhythm of self. In constant change, it is very tenacious. Design is also a kind, both architectural design and interior design, can adapt to this change, and continue to improve and innovation. In today's urbanized flood, the escape of the city, the hidden and the landscape, has become a new normal life for the city's family.

THAT ONE RESTAURANT

The overall restaurant space design is extravagant and extravagant, using simple and bright methods, the shape of the Jiangnan eaves was built with wood-grained aluminum tubes, and the theme design of the “That One Restaurant” restaurant was set off, combining the rustic feeling of cement board, creating the beauty of Jiangnan artistic conception. The wood grain aluminum tube is like a building block. It seems to be unintentional but intentional, presenting a “home” to people. The front hall is covered with green plants and creates a quiet and quiet atmosphere. Like a raindrop, a chandelier like a wind chime, adding a little bit of spice to the restaurant space. The wood grain grille, which is intertwined with each other, retains its own privacy and enriches the level of space. The simple restaurant space design combines the current popular terrazzo material, make the space both the shadow of traditional architecture and modern material elements.This fusion maintains the sense of space in modern architecture, not only can it use its functions, but it also strengthens the transition in space, make the restaurant space more visual and more imaginative.

SHANGHAI CLEARING HOUSE EXHIBITION ROOM

Shanghai Clearing House is the national financial clearing system under the supervision of the People's Bank of China. In response to the needs of business exhibitions and visits by national and international financial institutions, the exhibition hall of Shanghai Clearing House is planned and designed by CROX. Shanghai Clearing House is located at Shanghai Bund No. 28, within the historic protected building of the former Glen Line Building. CROX extensively applies digital technology under limited construction conditions. It extends the exhibition area, breaks away from traditional design methods, and establishes a highly artistic Shanghai Clearing House exhibition hall in the century-old building, which has been unanimously affirmed by the central banks and visiting institutions of all countries. Shanghai has developed into a city with profound humanistic history, with deeply embedded city genes, driving social thoughts. Through intensive meetings of exhibition planning, CROX constructs the exhibition positioning of Shanghai Clearing House, and puts forward the exhibition themes of WATCHER and VOYAGER. Unlike the general logic of exhibition planning, the exhibition hall of Shanghai Clearing House conveys the rich professional and historical content of Shanghai clearing house through WATCHER & VOYAGER. At the design level, the first letter of the two English words are taken, and the continuous W and V letter images are connected in series to form a trend line, which is integrated into the general visual language of the financial industry. It shuttles through the century-old building space, sometimes as the main body, sometimes as the side axis, creating the dynamic sense of the times of the exhibition. In different exhibition areas, digital technology is used extensively to transform complex financial business principles into fashionable visual symbols and interactive technology. The whole space has become a large installation art, including historical relics, image records, physical models, bronze sculptures and so on. It is a rare innovation exhibition format in China to use design symbols such as material, lighting, literary and historical expositions, digital design, space design and so on to arouse the potential cultural impression of visitors, trigger the sense of identity, and form a financial literary style full of passion The overall space is made up of V&W trend lines, with brass as the main material, which is the common building material in the old Bund buildings. From the entrance hall, visitors formally enter the historical corridor of clearing business, and the V&W guide lines always accompany around. CROX applies the new lines to the old buildings, while retaining the historical features of the old buildings as far as possible, and creates a dialogue space between the new and the old, which also conforms to the essence of the integration of the new and the old in Shanghai culture. CROX has different designs for the placement of different exhibits, so as to adapt to the exhibition of cultural relics of different sizes. While maximizing the use of space, the exhibition strives to display history in an all-round way. In addition to these precious historical materials, the addition of digital interactive devices complements the exhibition. Visitors can intuitively experience the history of Shanghai Clearing House with digital interactive devices, and deepen their impression of the services of Shanghai Clearing House. A large transparent interactive screen is embedded in the wall, and the circular video screen is placed in the lobby, giving visitors a macro understanding of the clearing business functions. The coffee shop displayed with creative articles and the Sunshine Bookstore meet in the atrium, providing delicate coffee and tea drinks, enriching the functions of the exhibition hall of the clearing house, where both management and service windows can be managed. It can also allow Chinese and foreign visitors to communicate here.

Scope

Scope은 1층 면적 약 19평의 협소주택으로 부모와 자녀, 두 세대가 함께 살고 있는 주거공간이다. 총 3개 층을 이루고 있으며, 담백한 아름다움을 풍기는 외관 디자인이 인상적이다. 철근 콘크리트 벽에 스틸 프레임과 투명한 유리가 더해진 외관은 차가우면서도 깔끔한 느낌을 준다. 건물 상단부는 스틸 프레임과 유리창으로 꾸며졌는데, 거주자의 프라이버시를 보장하면서도 내부에서는 개방감을 느낄 수 있도록 단방향 미러 창을 사용했다. 건물의 전면뿐만 아니라 후면에도 여러 개의 창을 설치해 앞뒤로 빛이 통하면서도 실내로 최대한 유입되게 했다. 창을 통해 내부로 쏟아지는 햇살은 어두운 지하 1층 공간까지 닿아 집의 전체 분위기를 부드럽게 만들어준다. Scope은 층마다 다른 면적, 공간 활용을 보여주고 있다. 내부는 지하 1층과 지상 1층, 2층으로 구성되어 있는데, 이때 부모와 자녀의 생활 공간을 분리시켜 서로의 사생활을 존중할 수 있는 공간으로 완성했다. 지하 1층은 약 11평의 협소한 공간으로 주차장, 자전거 보관함 등 창고로 활용하고 있다. 1층과 2층은 각 세대의 생활 공간으로 침실과 욕실, 거실 등으로 구성되어 있다. 1층은 노부부가 생활하는 곳으로 메인 자재를 소나무 원목으로 하고, 적당히 아늑한 채광으로 편안한 분위기를 풍긴다. 2층은 젊은 부부가 머무는 공간으로 생활에 필요한 최소한의 공간들로 이루어져 있다. 각 층은 시각적으로 분리되어 있어 프라이빗한 생활이 가능하면서도 높은 천고의 커다란 발코니로 연결되어, 서로 분위기를 공유하는 하나의 주택임을 보여준다. This residence for a two-generation family makes use of the gently sloping site by locating the garage and entryway underground, thereby taking advantage of an allowance in the building code for increased floor area when part of the building is underground. This enables a layout with three stories’ worth of floor area, enough for the parents’ and children’s residences to be fully separate. Cedar formwork gives the exterior reinforced concrete walls their character, while steel frames surround one-way-mirror windows that maintain both privacy and an open feeling inside. Glass walls separate the garage from the shared underground entryway, making it feel larger than it is. In addition, sunlight pouring in from a skylight lends the entryway a soft ambiance unusual in an underground space. The parents’ residence, located on the first floor, takes advantage of the wide frontage with a deep balcony whose eaves shelter it from rain, making a special place to spend time outdoors. The simple, one-bedroom unit provides plenty of space for the elderly couple. Pine trees on the neighboring property lend a pleasant view to the chic, serene interior. On the second floor, the younger generation’s residence is distinguished by a bright, airy private entryway light up by a skylight on the north side. As in the lower unit, this one includes a balcony, but continuous one-way-mirror windows surrounding the exterior create a penthouse-like feeling of openness. The overall impression contrasts with that of the under-eaves balcony below. In the evening, light from both units beautifully illuminates the building and enlivens the quiet streetscape.

Unity HQ

상상을 현실로 만드는 Unity는 게임 엔진 기술이자 통합개발환경(Integrated Development Environment, IDE)으로 모바일 게임 분야를 선도하고 있다. 다양한 플랫폼을 지원해 개발자가 모바일 기기, 웹브라우저, 데스크탑 구분 없이 원하는 형태의 게임을 쉽게 만들 수 있도록 지원해 많은 이들이 이용하고 있다. Unity는 세계 최고의 실시간 개발 플랫폼 그 이상으로 다양한 비전을 구현하는 데 필요한 많은 것을 제공하고 있다. 최근에는 가상현실(VR)과 증강현실(AR) 업계를 공략해 가상현실 시장에 적극 진출하고 있다. 이러한 Unity의 아이덴티티와 이념, 특색을 그대로 담은 샌프란시스코 본사는 두 개 건물을 하나의 복합 단지로 구성해 업무의 편의와 효율성을 높여줄 충분한 공간으로 설계되었다. 3층 규모의 오피스는 높은 천고와 다양한 질감의 자재, IT 기술이 결합된 공간으로 ‘공동’과 ‘공유’를 키워드로 한다. 이에 중립적인 색상 팔레트와 오픈 스페이스, 함께 모여 이야기할 수 있는 라운지 공간 등을 특징으로 한다. 전체적으로 러프한 느낌의 본사 내부는 자재 본연이 가지는 아름다움에 영감을 받아 자재의 질감과 특징이 그대로 살아있다. 벽돌의 러프한 느낌과 일부가 부서진 콘크리트 기둥의 거친 질감까지 느낄 수 있으며, 이러한 분위기는 날 것 그대로의 환경 속에서 다채로운 아이디어와 영감을 떠오르게 한다. 공간에 따라 다른 자재를 활용해 원하는 분위기를 연출하고자 했는데, 리셉션 데스크와 식당에는 나무를 메인 자재로 사용해 사람들이 대화하고 소통하는 데 있어 편안함을 느끼고, 부드러운 무드를 조성하길 바랐다. 여기에 인더스트리얼 스타일 조명을 매치해유니크한 자재의 조화를 보여준다. 메인 아트리움을 기준으로 자리한 본사 내 공간으로는 카페, 라운지, 회의실, 도서관 등이 마련되어 있는데, 이는 사람마다 다른 다양한 업무 스타일을 충족시킨다. 능동적이고 효율적인 업무 환경을 지향하며, 직원들은 본인에게 맞는 공간과 편안한 분위기에서 데이터 또는 코드를 쉽게 만들고 작업할 수 있다. 다양한 플랫폼 지원과 개발, 자유로운 업무 컨디션을 위해 개방형 공간을 추구하는 유니티 본사에는 ‘공동’을 키워드로 하는 만큼 서로의 소통하고 생각을 교류할 수 있는 다양한 규모의 회의실이 준비되어 있다. 인원과 회의 목적에 따라 적합한 곳을 선택할 수 있어 회의의 질을 높이고, 자신의 역량을 펼치는 데 한계가 없도록 했다. 민첩성과 지속적인 연구, 개발이 끊임없이 이어져야 하는 기업 특성에 맞게 유연함과 기능성에 초점을 맞추고 있는 모든 공간은 메인 아트리움 옆에 자리한 중앙 철제 계단을 통해 쉽게 닿을 수 있다. 계단을 포함해 부스, 조명 등 곳곳에서 철제 요소를 찾아볼 수 있으며, 이외에도 벽돌, 원목, 콘크리트, 패브릭 등 여러 자재를 고루 활용했다. 또한, 공간의 분위기에 맞게 바닥 소재를 다르게 사용하는 등 유니티 본사는 과하지 않으면서도 색다른 자재의 조화를 보여준다. 유니티의 샌프란시스코 본사는 전 세계 개발 업계의 중심으로서 기업의 아이덴티티, 독창성을 담은 대표적인 오피스 인테리어로 평가받고 있다. Unity reaches 3B devices worldwide and has been downloaded more than 24 billion times - That’s 3x the world's population with 750 downloads per second! Reflecting the software’s builtin flexibility, Unity’s headquarters was designed across two existing buildings joined into a single complex. Anchored around a three-story atrium, the new office includes areas for screening, assembly, and events alongside dining and workspaces. Employees can attend all-hands meetings from multiple floors, while a neutral interior color palette emphasizes places to collaborate and gather. Inspired by the beauty and authenticity of the buildings’ original materials, we stripped away layers of finishes to expose structural and historic character. Brick walls were left bare and concrete columns were left uncovered. Salvaged wooden beams were transformed into the reception desk and the canteen bar, a space where everyone is welcome to hop behind and pour a coffee or beer. Off the central atrium, an industrial staircase allows open views between rooms and encourages movement between floors. Unity’s platform is known for its agility, which allows quick prototyping and continuous releases. Embracing new technologies and active workflows, the office is as flexible and functional as Unity’s software. Home to executive, marketing and engineering teams, the project caters to diverse work styles: lounges, phone rooms, cafes, conference rooms, and a library. Employees can easily create and integrate data or code around a comfortable, residential-like environment. Unity’s San Francisco headquarters illustrates how anyone can be a creator. Today, the collaborative partnership between Unity and Rapt Studio has continued across a number of global locations, including office projects in Paris, Montreal, Seoul, Copenhagen, and Helsinki. Unity’s San Francisco headquarters has become the creative center of development across the world.