인터넷 심의위원회 배너
.베스트 디자인 미디어 상
우수컨텐츠 로고
윤리경영 이미지
The Highest Quality & Retention of Design
디자인 트렌드를 선도하는 대한민국 프리미엄 미디어 그룹
The Highest Quality & Retention of Design

Volkswagen Home

주거공간을 닮은듯, 자동차를 닮은듯한 자동차 전시장
Warszawa, Poland


폭스바겐은 1934년 첫 자동차 출시 이래로 디자인에 대한 철학과 확고한 신념을 가진 자동차 브랜드로 전 세계에 알려져 왔다. 신기술이 라이프스타일과 고객의 기대를 빠르게 변화시키고 발전이 끊이지 않는 최근, 폭스바겐은 Volkswagen Home이라는 유니크한 공간을 통해 브랜드의 비전을 폴란드바르샤바의 고객들과 공유하고 싶었고, 이 프로젝트를 함께 할 파트너로 Poznań 의 mode:lina™ 디자인 스튜디오를 초대했다.


 
 
 
폭스바겐 자동차 브랜드의 새로운 철학을 제시하는 Volkswagen Home은 타 브랜드의 여느 자동차 쇼룸과 차별화된다. mode:lina™의 디자인 팀은 약 200 제곱미터의 쇼룸을 집과 같은 분위기로 연출했고, 여기에 폭스바겐의 자동차 모델에서 영감을 얻은 요소들로 친근하고도 독창적인 컨셉 스토어/쇼룸으로 꾸며냈다.
 
 
mode:lina™의 디자이너는 나무와 이끼로 Volkswagen Home의 편안한 주거공간과 같은 분위기를, 그리고 천정의 조명과 벽으로 폭스바겐 자동차의 스타일과 기술을 표현했다. 수평의 기다란 패널로 꾸민 벽면은 폭스바겐 Arteon 모델의 전면 그릴을 형상화했고 패널 사이의 조명은 헤드램프에서 모티브를 얻었다.
 
 
Volkswagen has always been a truly visionary brand with a penchant for design. In this ever changing world, where new technologies rapidly transform the style of living and customers’ expectations, Volkswagen decided to create a unique project,Volkswagen Home, and invitedmode:lina™ studio architects from Poznań to design it. Volkswagen Home is a new philosophy of presenting Volkswagen cars, and it premieres on the Polish automotive market. In a prestigious Karolkowa Business Park in Warsaw,mode:lina™ studio designed the frst such Volkswagen concept store in the world. The energy of the city of Warsaw is an ideal match to the design of Volkswagen newest cars – also full of energy, vibrant and ideally in line with the city and its vibe. Volkswagen gives its users a sense of security, and being in the car feels likehome. Volkswagen Home is like no other known car showroom.
 
 
Using the 200 square meters space, mode:lina™ studio designers created an intimate area which combines a homely atmosphere with solutions inspired by Volkswagen style. Using this new method and building a smaller showroom allowed to enhance the individual approach to clients, who in a home-like space ofVolkswagen Home can customise their dreamed car. mode:lina™ designers coupled the use of wood and real moss in the showroom with flling the space with elements relating to the style and technology of Volkswagen and its fagship car models. A wall made of horizontal long panels is modelled on the characteristic grille in Volkswagen Arteon, the precursor of changes when it comes to Volkswagen cars design. The style of Arteon models and the new T-Roc can also be seen in the showroom’s lighting. Its form employs a new design lines seen in Volkswagen latest cars. Technological inspirations complement the homely atmosphere and are further seen in the minimalistic form of lighting. Its most recognisable element are adjustable light fxtures which adapt to the shape of the Volkswagen displayed beneath them!
 
차주헌 기자
ixd.jhcha@gmail.com
Design: mode:lina™
Email: hello@modelina-architekci.com
Website: www.modelina-architekci.com
Contact: +48 61 223 12 12

Project: Volkswagen Home
Design: mode:lina™
Location: ul.Karolkowa 30, Warszawa, Poland
Project Team: Paweł Garus, Jerzy Woźniak, Kinga Kin,
Małgorzata Szymańska
Area: 200m2
Photographer: Patryk Lewiński, Pawel Konarzewski